Saturday, August 22, 2009

Ramadhan : "saya mahu jadi lebih bermakna"

Ramadhan datang lagi. Alhamdulillah, aku still alive. Yea, Tuhan tahu yang aku ni banyak sangat dosa so Dia bagi kesempatan untuk aku tambahkan pahala. Aku naaaakkkk sangat3 jd lagi dekat dengan Dia. Pernah tak korang rasa rindu sangat2 dekat someone dan takut kalau2 sampai mati nanti korang xdapat jumpa someone tu? Pernah x korang rasa sedih sangat bila berpisah dengan someone sebab korang tahu chances nak jumpa dia balik sangatlah sikit macam dah xkan jumpa dah? Pernah kan. Aku pun.

Macam mana kalau aku mati lepas tu x dapat tengok Dia yang cipta aku nih?

Macam mana kalau aku mati and x dapat jumpa Ramadhan taun depan dah?

Tuhan, please, bagila aku kekuatan nak buat apa yang aku nak. Harap Ramadhan kali ni jd lebih bermakna.

[] nak banyakkan sedekah. *senyuuummm*
[] nak khatam Quran, insyaallah.
[] nak kurangkan tido siang siaanggg. chaiyok!
[] nak tido malam awal2 so boleh bangun awal2 jugak.
[] turut puasa daripada menjadi tensi dan memarah orang lain.
[] nak spend time dekat surau banyak2.
[] mahu jog atleast 3x seminggu, okay?

Selamat berpuasa semua semua orang. =D


مَنْ آمَنَا بِاللهِ وَبِرَسُوْلِهِ وَاَقَامَ الصَّلاَةِ وَصَامَ رَمَضَانَ كَانَ حَقًّا عَلَى اللهِ اَنْ يُدَخِّلَهُ الْجَنَّةَ.

"Sesiapa yang beriman kepada Allah dan RasulNya, mendirikan solat dan berpuasa di bulan Ramadan, maka adalah satu kebenaran atas Allah memasukkannya ke syurga".[2]


11 comments:

Rabiatul Adawiah Sulaiman said...

selamat menyambut ramadhan =)

Biro sukan kms 0809 said...

Salam ramadan..Kepada DJ..Selamat menyambut Ramadan..Andai kebaikan yang kau minta,nescaya Allah tidak mudah untuk menolaknya. Tetapi kebanyakan manusia memilih jalan melanggar perintahnya.Tapi Allah maha pengampun kepada hambanya. MOhonlah nescaya akan diperkenan selama doa itu ada kebaikannya.Insyaallah.

toira ismail said...

dats da spirit. u go gurl!
insyallah He'll help u, n us.
amin~

slmt berpuasa. ;D

dJ said...

ada - selamat juga. =D

biro sukan kms - thx. =) insyaallah.

toira - thx babe. u too!

siti.mashitah said...

1st of all, uUuUu~~~ ;p

2nd, yup semoga kita makin dekat dgn Allah bkn takat Ramadan ni je, bila2 pun.. Semoga Allah tabahkan hati ko yang tgh tensen byk kerja, n semoga juga Allah tabahkan hati aku untuk sebarang dugaan yang akan datang nanti.

Fly cepat2, aku nak tengok rupa India. ;)

dJ said...

1st, kene sampuk ngn monyet maryland hape? haha

2nd, uyeahh! insyaallah~

siti.mashitah said...

1st - monyet miang berbunyik. haha. ;p
ps: maryland byk squirrel!! XD

EtDominion said...

sedekah = belanja kat lahuma & koop, kan? :D

dJ said...

mashi. kene sampuk squirrel then. isk!

sedekah = *senyuuuummm* lebar lebaarrr. haha

-Shafawati- said...

chaiyok! chaiyok! moga ramadhan kali ini memberi seribu erti buat dayah..

selamat berpuasa.

dJ said...

tq kak shafa! u too.. =)