Thursday, February 3, 2011

3 : 134

Assalamualaikum. Hai!

Ehem ehem, dengan ini diumumkan bahawa saya dah habis exam! :D Sooo papers semua macam biasalah, ibu kata kalau rasa susah maksudnya x baca, kalau senang maksudnya tu bukan exam. Dan selain stress untuk membaca buku, saya mengalami ketensian dalam bilik.

Sejak tahu perkataan sabar sampailah dah doploh satu ni, saya percaya yang kesabaran ada batasnya. Tu yang orang-orang selalu cakap. Saya percaya benda tu, dan saya rasa kesabaran mengadap manusia sorang ni memang dah smpai limit dah, 6 bulan beb.

Tapi haritu kakak usrah saya yang cantik tu cakap, kesabaran tak ada limit okay. Kenapa? Sebab Allah x membebankan sesuatu yang hambaNya x dapat tanggung. Jadi semua yang berlaku, sepatutnya memang kita mampu tanggung. Lepas tu kitorg belajar pasal 3:134

Who spend [in the cause of Allah ] during ease and hardship and who restrain anger and who pardon the people - and Allah loves the doers of good;


Dan.. kitorang belajar jugak hadith 14 kot yang ada pasal menahan marah sesungguhnya syurga bagimu. Kakak usrah kata, jangan simpan marah tapi telan. TELAN.

Bab telan ni yang susah kan.

Esoknya, saya dapat seketoi peluang untuk bersabar. Pastu blah3,,, malas nak cerita... today dah pindah bilik baru! :D Alhamdulillah, doakan saya selamat duduk situ. Dupdapdupdap jugak sebenarnya. Sebab sorang sorang kan. Xpelah.

Esok nak jumpa Shah Rukh Kang! :D


2 comments:

toira ismail said...

alhamdulillah. happy to hear that! :D
elok2 ko da abes exam bb ak lak ilang, haih. -.-
anyway, bc doa byk2! insyAllah xde pape la 2. duk sorg pn best pe.hee :)

siti.mashitah said...

weh bila blh on9?? jum borak2 :>