Thursday, January 14, 2010

ini bukan entri luahan perasaan mahupun membebel.

oleh kerana saya seorang yang sistematik (yakni tido petang2 buta 3 jam pastu bangun pegi jog sampai mcd makan eskem pegi bistro makan roti canai dan tido balik kol 10 malam adehhhh),, maka xmolah buat EE pulak kat sini.

ohh EE ku tulun lah jangan menjadi hampeh. Jumaat nnt bakal menjadi gila balik. tp xpe, esok cuti! =D ehh hari ni la. rasa mcm baru pukul seploh. tu la sape suruh tido banyak sangat.

ok, satu.

kalau kamu kamu kamu sume naik bas awal pastu duduk sorang2 pastu tiba-tiba ada orang datang masa bas dah nak full mesti korang alihkan bag so orang tu boleh duduk kan? Lagi2 kalau korang pakai tudung dia pun pakai tudung mesti korang selesa je kan? tapi kenapa wujud jugak manusia yang bila nampak orang datang, dia pegi letak bag kat seat kosong seblah tu? and yang terharunya ada orang lelaki kulit putih dan bukan cakap melayu pulak yang alihkan bag kepunyaan beliau, kalau2 saya need the seat. tp yang paling best bila tercakap " tukar bas la jom" lelaki yang baik hati dan hensem lah jugak tu terus bangun duduk kat seblah kawan dia yang kurang hensem sikit, bagi seat dekat kitorang. baik kan kan kan beliau.

dua.

sama jugak. bila korang kat kedai makan xpun kat foodcourt, bila lunch time mesti sesak macam kalau boleh share meja ngn orang xkenal pun dah bersyukur sangat2 dah. tp mcam mana ada jugak manusia yang tengok je orang lain berdiri depan dia, pastu boleh pulak borak2 kat meja?? lamaaaaaa pulak tuh. woii kau dah habis makan blah je la. ok, xnak blah pun xpe, tp saya pun kurang paham la macam mana boleh wujud orang macam ni. girls, melayu. saya bukan hendak menjadi racist okay. haha saya melayu kot. kene pandang lama2 baru nak blah. dulu, masa nak makan time lunch jugak, saya berdiri jugak kat foodcourt tu. ada orang tengah makan. dan bila dia nampak saya berdiri, dia bg duduk dan makan laju2 dan cakap sorry. baik kan? dan dia bukan orang malaysia.

tiga.

saya menyampah baca blog orang. seseorang.

empat.

tak tau la cerita apa yang orang dok tengok petang2 kat tv3 tu. balqis eh? selalu tgk siket2 la jugak masa turun ds makan dinner. ohh ds food makin sedap! yang lagi best bila dapat tau syarikat tu family business, so orang2 tu pakcik Rahman kata anak beranak. =) sebab tu sedap kot. tiap kali makan dinner, msti orang2 sume teleng kepala tengok cerita tu. jujur, sumpah x kenal sorang pun pelakon dalam tu. kalau ada pun yang belakon jd mak bapak, tp xtau la nama. tp excited nak cerita niii, pompuan yang belakon jd bini sapetah yang suka nanges2 tuu. saya menyampah jugak. asek menangisssss je. apekahh? okay, sekian.

lima.

berbalik kepada tiga. dulu sedih jugak la. sekarang makin menyampah. siries. kau pathetic gila, kau tau kan. kau xsedar kau sakitkan hati orang lain jugak kan. ehh bukan sakit hati tp mcm buat orang sedih. hurt. kau ingat kau sorang je yang kene kesian. macam kau sorang je bla3 apetah yang mcm kau merepek apetah. kau ingat kau sorang je kene jaga hati orang lah ape lah. kau sorang je nangis. kau sorang je sedih. kau xrock ah. malas aku nak layan, jadi mintak maaf okay. dan kau yang lain2 jangan perasan pulak.

okay, tu je kot. tiba2 rasa mcm memang membebel. hahahah. maaf, saya mereng sedikit. sila salahkan dadah.



4 comments:

-Shafawati- said...

akak pun kat sini selalu ada mamat hencem bg seat.. terharuuu..!!!

dJ said...

kak shafa...!! rindu3. :D

nurulfana said...

haha. mcm tau je kn blog seseorg tu. =D

dJ said...

hahaha. kisah lama dirijek. tootttttt. kejap mau baca. lama dah x tgk.