Wednesday, October 13, 2010

tanya.

Salam. Hari tu rumet saya mentanya pasal Islam. Banyak dia tanya. Macam

[x] Kenapa kita x boleh tanya orang melayu macam mana rupa tuhan mereka.

[x] Kenapa x boleh keluar waktu maghrib.

[x] Hantu dengan syaitan tu sama ke?

[x] Siapa yang buat syaitan?

[x] Jin tu apa pulak?

[x] Apa orang buat dekat Mekah?

[x] Apa ada dalam kotak hitam (Kaabah).

[x] Kalau dah pergi Mekah nanti masuk Syurga ya.

[x] Orang kata kalau mati dekat Mekah confirm masuk Syurga?

[x] Kenapa Islam tak ada patung2.

[x] Teringin tak nak xpakai tudung.

[x] Orang Islam boleh ada banyak isteri kan, awak sanggup tak?

[x] Apa awak nak buat kalau your husband nak kahwin lagi?

Seriously nak Fatin time tu.

4 comments:

jhar said...

wow, terbaik la soalan dia.
ni baru macam senario pelajar luar negara. huhu.

dj said...

huhu. tu la, aku pun cerita je la mana aku tau. byk lagi actually.

lordhosni said...

1. boleh je tanye..tp jawapan die mmg wallahualam la..

2.mane ade tak boleh kuar...tak boleh kuar tu melayu je..setahu aku la

3.hantu might be syaitan. but syaitan is not hantu

4. allah yg buat setan

5. jin sejenis makhluk tuhan jugak. macam lembu die la

6.haji/umrah blablabla

7. takde mnde dalam kaabah

8. tak semestinya. raja saudi jahat kot. bersekongkol ngan amerika

9. islam x menyucikan tuhan dr segala sesuatu

10. tnye die balik tringin x nk makan lembu

11. sanggup kalau cukup syarat dan kukuh sebabnya dan yakin beliau boleh berlaku adil. bukan mudah nk berpoligami tau!

12; hhahahahahahahah


aritu ade budak india malaysian ni pon same datang bilik aku borak2 then masuk topik agama. tp gaya die crita mmg die bukan bodo2 nye pngikut la...hahaha...aku pon cuak gak..ye la takot tersalah cakap kn..

tingkatkan kefahaman kita pasal islam..then bru kukuh keyakinan..selamat bramal :)

lordhosni said...

pembetulan no 9

islam menyucikan tuhan dr segala sesuatu