Saturday, September 19, 2009

Syawal~

Salam.

Setiap tahun mesti aku rasa hari raya ialah hari yang paling bosan dalam idop. Bila aku baca blog orang lain, semua tengah bz cerita pasal penat kemas rumah, balik kampung, buat kuih raya.... tempah baju raya and macam2 ah. bila esok raya, dah takda orang nak online dah takda orang nak facebook. aku jek yang duduk mengadap laptop tengok movie, clear status facebook dan tulis post blog. kuih raya semua kitorang beli, pagi raya dekat rumah, lepas tu pergi puchong yang memang takda kawan dekat situ. baju raya pun beli, sehelai. tudung raya didi punya. hahaha. ngek.

balik dari puchong malam tu, kitorang akan tengok tv, kalau ada rezeki esoknya pergi terengganu. tapi taun ni ibu kata macam xpergi. so hari raya kedua dah macam hari hari hari hari biasaaaa.

okay, aku tawu, xbaik kan cakap ginie. kita kena bersyukur enjoy2 hari raya tapi kalau dah 10 tahun raya macam ni.... gila bosan. lagi2 aku memang xmakan kuih raya, xmakan lemang, apatah lagi rendang. ohh lupa nak cakap, lemang, ketupat, nasik himpit dan kuah kacang semua beli, xpun yang instant punya. langsir hape semua takda yang baru pun. ==!

dan aku jugak tau yang hari raya is hari kemenangan umat islam. tapi aku lagi suka bulan puasa. aku suka bila bangun pagi2 makan nasi semeja dengan famly. dan aku suka buka puasa makan ramai2 depan tv tengok national geographic ke hape tah kat tv1 tu. lepas tu makan sedap xmacam makanan time raya.

aha, sebenarnya takda mood pun nak tulis2 ni, saja terbuat luahan perasaan. nak wish raya,,

ehem2
Selamat Hari Raya, ppl
Enjoy your raya, okay?

p/s u can find me on fb during pagi raya.

6 comments:

jhar said...

ni kes aku:

seumur hidup tak pernah buat kuih raya sendiri
seumur hidup tak buat makanan raya sendiri
baju raya tak pernah pon tempah
langsir, perabot smua sama je since pindah

tapi kalo balik jb best
ada shopping mall yg ada kedai komik yg sgt berlambak2 stoknya sampai tak cukup rak, dia timbunkan atas lantai je.
walaweh.

yg tak best pasal jb ada syasya n mira. semak je. :)

dJ said...

j, at least ko suka makanan raya.. and ko pernah ke ksah apape? aha. aku xbalik pun tganu, kalau balik pun duk umah je, xpun gy kua makan sata. otak2 xsdp lah. ohh, tganu ada syazwan. tp dia balik kedah this year.

selamat hari raya!

R-Lau R-Piz said...

salam,
aku rasa aku pham perasaan ko.aku pun rasa sayang giler nk tinggalkan bulan Ramadan sbb bulan tu seolah2 beri keistimewaan dan keselesaan kpd jiwaku.huhu...

xpela,dj.aku rasa pe yg penting ialah agar kite rasa gembira bahawa Syawal telah menjelma.sambut ala2 kadar jela kot,xd la havoc mcm certain people.makna menyambut Aidilfitri bkn le pasal duet raya,kuih raya,baju raya,langsir raya-tapi berkenaan kegembiraan.xgitu??? =)

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. =)

dJ said...

huhu. baik alau. betul2. aku pun boleh create sendiri kegembiraan tu. =D thx! selamat hari raya..

Azman Ruslan said...

Kesian gak raye ko..
Spe suruh ko xmakan makanan raya.. rugi...hehe..

Papepon, Slamat Hari Raya!

Anonymous said...

raya zaman skng dh maken brubah mkna buat org2 yg maken dewasa..kecik2, rya bes, dh besar, kne cri bnde len bru bes..

ntah ah...my case pn lebey kurg urs gk..but lgi truk kot..fes day sywal pn, dh mcm hari biasa..suram sja..

rindu rmdhan, fmly bsma
bila sywal, sume merata2..

-snr kms-